Wednesday, April 29, 2020

تخم شترمرغ عصر برنز شکار می کند



هزاران سال در دوره برنز و آهن ، تخم شترمرغ حک شده و رنگ شده در اطراف دریای مدیترانه معامله می شد ، اشیاء آنقدر توسط نخبگان منطقه با ارزش بودند که همراه آنها دفن شدند. تاکنون تخم های تزئینی طبق سبک و نقوش توسط محققان طبقه بندی شده اند ، اما یک تحقیق جدید شامل فناوری پیشرفته ای است که می تواند تخم مرغ ها را از کجا به وجود آورد ، مسیرهای تجاری که آنها گرفته اند و تکنیک های مورد استفاده در ساخت آنها را تعیین می کند. .
تخم ها در بسیاری از آداب و رسوم مذهبی و فرهنگی باستانی و مدرن ، نمادی از تولد دوباره و تجدید حیات بوده اند. سنگ های تخم مرغی با پایه مسطح توسط فنیقی ها به عنوان cippi (پایه های محراب) یا در بالای cippi به سبک ستون قرار داده شده اند و سنگ های مقدس تخم مرغی معروف به بتیل ها دارای یک خاندان بسیار باستانی هستند که به دوره های برنزی دوران فرهنگی مسیحی ماقبل تاریخ باز می گردند. مصر و بین النهرین. تخم شترمرغ در زمینه های تشییع کننده ای یافت می شود که قدمت آن به هزاره دوم قبل از میلاد در قبرس و سوریه می رسد و تا یونان ، ایتالیا و اسپانیا گسترش می یابد و در آنجا هیچ شترمرغ بومی وجود ندارد.
برای این مطالعه ، محققان پنج تخم مرغ شتر مرغ را از مقبره Etruscan Isis در Vulci (625-550 قبل از میلاد) ، که اکنون در مجموعه موزه انگلیس قرار دارد ، بررسی کردند. این مقبره متعلق به افرادی با درجه بسیار بالا بود ، به احتمال زیاد خانواده ثروتمندی که با کالاهای سنگین قبر از جمله بوت برنز یک الهه که ابتدا تصور می شد نماینده Isis است (که اکنون تصور می شود یک خدای محلی است) ، جواهرات طلا ، کشتی های برنز ، دفن شدند. سفالهای یونانی و روسری های مصری. ترکیبی از اشیاء محلی و وارداتی پرمصرف ، نمونه ای از دوره شرقی شرقی Etruscan (720-575 قبل از میلاد مسیح) است که با تماس شدید بین Etruscans ، Phoenician ، مصریان و یونانی ها مشخص می شود.
چهار تا از پنج تخم مرغ با تزئینات حک شده و رنگ تزئین شده است. یکی بدون حجاری نقاشی شده بود. نقوش تزئینی شامل ابوالهول ، حیوانات وحشی ، گیاهان ، نقوش هندسی ، رزمندگان و ارابه ها است. سوراخ ها را در پوسته های ضخیم حفر کرد تا محتویات آن تخلیه شود ، سپس تخم مرغ های خالی تزئین شود. آنها در ابتدا با لامپ های فلزی - حلقه ها ، غرفه ها - نصب شده بودند تا تخم ها را به عروق تبدیل كنند.
در این تحقیق که در ژورنال آنتیکت منتشر شده است ، محققان برای اولین بار سیستم بطور شگفت آور پیچیده تولید تخم مرغ شتر مرغ را توصیف می کنند. این شواهدی راجع به محل تهیه تخم مرغ شترمرغ ، در صورت اسیر شدن شترمرغ ها یا وحشی ها ، و اینکه چگونه روش های تولید می تواند به تکنیک ها و مواد مورد استفاده در صنعتگران در مناطق خاص مرتبط باشد.
کل سیستم تولید تخم مرغ شتر مرغ بسیار پیچیده تر از آن چیزی بود که تصور می کردیم! ما همچنین شواهدی پیدا کردیم که نشان می دهد جهان باستان بسیار بیشتر از آنچه که قبلاً تصور می شد ، به هم پیوسته است. "
"شترمرغ های مدیترانه بومی شرق مدیترانه و شمال آفریقا بومی بودند. با استفاده از انواع مختلف ایزوتوپی ، ما قادر به تشخیص تخم های گذاشته شده در مناطق مختلف آب و هوایی (خنک تر ، مرطوب تر و گرم تر ، خشک تر) بودیم. آنچه برای ما بسیار تعجب آور بود این بود که تخم ها از هر دو منطقه در مکان هایی در منطقه دیگر پیدا شده اند که حاکی از مسیرهای گسترده تجاری است. "
معلوم است که شترمرغ ها به شکار و کشته شده اند و همچنین اسیر شده اند. متون آشور ، این شیوه را مستند می کند و به پرندگانی که برای پرورش آنها نگهداری می شوند ، شاید برای نگهداری باغهای عجیب و غریب ، یا به عنوان منبع پر ، چرم و تخمهای غول پیکر اشاره می کند.
دکتر هودوس و همكاران معتقدند كه تخم مرغ ها از لانه پرندگان وحشی گرفته شده اند با وجود شواهدی كه شتر مرغ ها در این مدت در اسارت نگهداری می شوند. این یک شکار معمولی برای تخم مرغ نبود - شترمرغ ها می توانند بسیار خطرناک باشند ، بنابراین خطر جدی در گرفتن تخم مرغ از پرندگان وحشی وجود دارد.
وی افزود: ما همچنین متوجه شده ایم که تخم مرغ ها قبل از اینکه حک شود پوسته نیاز به زمان خشک شدن دارند و به همین دلیل به انبار ایمن احتیاج دارند. این پیامدهای اقتصادی دارد ، زیرا ذخیره سازی به یک سرمایه گذاری طولانی مدت نیاز دارد و این ، همراه با خطر درگیر ، به ارزش لوکس تخم مرغ می افزاید. "
 

No comments:

Post a Comment