Thursday, April 23, 2020

از آنجا که ایالات متحده آمریکا ایرانیان را به سمت مرگ می کشاند ، رسانه ها به شکلی دیگر به نظر می رسند



از آنجا که ایالات متحده آمریکا ایرانیان را به سمت مرگ می کشاند ، رسانه ها به شکلی دیگر به نظر می رسند
عکس از فیلم خبری HRW در مورد ایران
به نظر می رسد بهترین راه برای اصلاح جامع آسیب های ناخواسته تحریم های ایران برداشته شدن تحریم ها است ، اما معدودی در رسانه های سازمانی این نکته را کاملاً آشکار بیان می کنند. (اسرائیل و پارتیزان های آن مدتهاست ایران را هدف گرفته اند.)
توسط گرگوری Shupak، اعلان مجدد از FAIR
چند کشور Covid-19 با چکش به عنوان سخت به عنوان آن ایران ضربه، که گزارش (از  آوریل 8 ) 64586 موارد و 3993 مرگ و میر. تحریم های ایالات متحده دلیل اصلی آلوده شدن ایرانیان و آلوده شدن آن به ویروس کرونا ویروس است: جنگ اقتصادی ایالات متحده قبل از شروع شیوع آن ، ایران را برای ابتلا به این بیماری همه گیر کرد.
دیده بان حقوق بشر سال گذشته ( 29/29/19 ) مستند كرد كه تحریم ها "توانایی [ایران] را برای تأمین مالی واردات بشردوستانه از جمله داروها محدود كرده است ، و این باعث ایجاد سختی های جدی برای ایرانیان عادی و تهدید حق آنها برای سلامتی می شود." تحریم های ایالات متحده به طور خاص برای بی حس کردن ایران طراحی شده است و کشاندن کشور به فقر ، آن را برای مقابله با اورژانس کرونور ویران نکرده است: پیش از همه گیری ، تحریم ها قبلاً حدود 200 میلیارد دلار درآمدی ایران ، در درجه اول از فروش نفت فروخته شده و ... را به همراه داشت. در دو سال گذشته ارز به نصف کاهش یافته است ( نیویورک تایمز ،  4/1/20 ).
همانطور که محقق اسکندر صادقی-بروجردی ( جادیالیا ،  12/3/19 ) در ماه دسامبر خاطرنشان کرد ، این مجازات ها "مجازات جمعی بیش از 81 میلیون ایرانی است که از طریق و با کمک یکی از جامع ترین و بی امان ترین رژیم های مجازات در تاریخ مدرن به وجود آمده است. " آن ها هستند
محاصره اقتصادی مؤثر در بخش انرژی ، بانکداری و دارایی (از جمله بانک مرکزی آن) ، سرمایه گذاری خارجی   و ذخایر ارزی و هدف قرار دادن مواد غذایی اساسی ، داروهای نجات بخش و موارد دیگر. این جنگ تقریباً کامل و ناپایدار است و در حال حاضر   جان بسیاری از مردم را گرفته است .
برنامه حمله اقتصادی آمریكا به تلاش برای اثبات اینكه چگونه و چگونه سایر كشورها با ایران ارتباط دارند ، تمایل دارد. در ژوئن گذشته ، برایان هوک نماینده ویژه ایالات متحده در ایران به شرکت های اروپایی گفت که "آنها یک انتخاب دارند: با ایالات متحده تجارت کنید یا با ایران تجارت کنید" ( واشنگتن پست ،  6/28/19 ). در ماه ژانویه ، چند روز قبل از اینکه اروپایی ها به ایران در مورد نقض توافق هسته ای هشدار داده و مکانیسم حل اختلاف را منعقد شده در توافق هسته ای 2015 ایجاد کردند ، پرزیدنت ترامپ مخفیانه تهدید کرد که در صورت شروع فرایند حل اختلاف ، 25٪ تعرفه برای خودروهای اروپایی اعمال خواهد کرد. ایالات متحده از این سازوکار به عنوان بخشی مهم برای تحریم ایران نظر می کند ( واشنگتن پست ،  1/15/20 ).
از آنجایی که Covid-19 در ایران پاره شده است ، ایالات متحده حمله خود را کاهش نداده است ، "ایران را ترك کرد تا گسترش سریع و مهلك گیرنده جدید coronavirus جدید را مهار كند ، اما این تلاشها با محدودیتهای اقتصادی شدید كه توسط ایالات متحده اعمال شده است پیچیده است. "( نیوزویک ،  2/24/20 ). در واقع، آمریکا تجاوز خود در طول بیماری همه گیر با اضافه کردن تحریم های بیشتر را تشدید کرده است، "نگهداری کمپین فشار اقتصادی آن" ( رویترز ،  3/17/20 علیه یک کشور که در آن مردم با هزاران یک هر ده دقیقه در حال مرگ)،  به گفته  وزارت بهداشت ایران در اقدامات قابل توجهی به دلیل این فشار تحت فشار.
دولت ترامپ ادعا می کند که تحریم ها فروش دارو و وسایل پزشکی را معاف می کند و به ایران امکان دستیابی به کمک های بشردوستانه را می دهد ، اما همانطور که  نیویورک تایمز  ( 4/1/20 ) تصدیق کرده است ، "تحریم های ثانویه آمریکا بر موسسات مالی و شرکت هایی که تجارت می کنند. با ایران خرید کالاهایی مانند ونتیلاتور برای معالجه بیماران مبتلا به کروناویروس برای ایران تقریبا غیرممکن شده است. " دیده بان حقوق بشر ( 10/29/19 ) خاطر نشان کرده است که این تحریم ها شرکت ها و بانک ها را از انجام تجارت با ایران ترساند و آن
در نتیجه ، دسترسی ایرانیان به داروهای ضروری و حق آنها بر سلامتی تأثیر منفی می گذارد و اگر وضعیت بدون تغییر باقی بماند ممکن است بدتر شود ، از این رو سلامتی میلیون ها ایرانی را تهدید می کند.
اکنون ایالات متحده درخواست ایران برای وام 5 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول برای مقابله با کروناویروس را مسدود کرده است ( وال استریت ژورنال ،  4/7/20 ). ژورنال  به نقل از یک مقام ناشناس دولت ترامپ در پاراگراف سوم گفت: "مقامات ایرانی سابقه طولانی در انتقال وجوه اختصاص داده شده برای کالاهای بشردوستانه به جیب های خود و نزدیکان تروریستی خود دارند"  ، گویا این منبع موثق است.
از آنجا که دولت آمریکا مستقیماً مسئول مرگ و میر ایرانیان است ، نقش واشنگتن باید نگرانی اصلی رسانه های آمریکایی باشد. با این حال ، مطابق بررسی داستانهای منتشر شده بین ظهور کوید 19 در اواخر دسامبر و 2 آوریل ، این طور نیست.  واشنگتن پست  386 مقاله را منتشر کرد که در آن دوره به ایران و کوروی ویروس می پرداخت ، و 55 عبارت "مجازات" داشتند. " به عبارت دیگر ، 85٪ از كاغذ مربوط به مقاله Covid-19 در رابطه با ایران غافل از اینكه دولت مستقر در شهری كه انتشار آن نام خود را بر عهده دارد ، نقش مهمی در نابودی این بیماری در ایران ایفا كرده است.
نیویورک تایمز  زد 439 داستان است که ایران و کوروناویروس ذکر شد، و 40 نفر از آنها، تنها 9٪، با اشاره به تحریم ها است. یکی از این سرمقاله ها ( 3/25/20)  خواستار رفع محاصره ایران شد ، اما این مقاله امکاناتی را که برای تلاش برای توجیه تحریم ها استفاده می شود ، پذیرفت و تقویت کرد:
در حالت ایده آل ، [رفع تحریم های ایالات متحده] می تواند به کاهش تنش ها ، کاهش حملات به اهداف آمریکایی در عراق توسط متحدین ایران منجر شود و حتی ، از این رو ، بحث های جدی درباره یخ زدایی از افزایش هسته ای ایران انجام شود.
این با توجه به رژیمی که نشان نداده است تمایل به عقب انداختن در برابر ایالات متحده آمریکا وجود دارد ، ممکن است بسیاری از راه راهها وجود داشته باشد. اما اگر ایران از کمک آمریكا امتناع ورزد یا علیرغم آن راه های خود را ادامه دهد ، تحریم ها به اجرا در می آیند و رهبران اسلام گرا برای متقاعد كردن مردم خود مبنی بر جلوگیری از مساعدت های بشردوستانه ، سخت می شوند.
آنچه مقاله با عنوان "تشدید هسته ای ایران" نامیده می شود ، مرجعی به ایران است كه می گوید دیگر به توافق نامه سال 2015 كه به طور موقت از زمان ترامپ تقریباً دو سال پیش آن را متوقف كرد ، دیگر متوقف نشده است. ایران می گوید برنامه هسته ای آن صرفاً برای مقاصد غیرنظامی است و بنا به گزارش ها ، دیپلمات ها ( AFP ،  3/9/20 )
که هیچ یک از ذخایر فعلی [ایران] بیش از 4/4 درصد غنی نشده است و بخش اعظم آن در سطح پایین تر از آن است. لازم است که تقریباً 90٪ برای استفاده در بمب غنی شود ، و دیگر کارهای دیگری که برای تولید یک سلاح مورد نیاز است ذکر نمی شود.
در همین حال ، ایالات متحده آمریکا تقریباً زیر 6.200 کلاهک هسته ای دارد ، زرادخانه ای که  نیویورک تایمز  ظاهراً آن را خطرناک نمی داند.
توجه داشته باشید که خواسته ها فقط از ایران ساخته شده است: نیروهای عراقی متفق با ایران مجبورند جلوی حملات خود را به سربازان آمریکایی که در این کشور بر خلاف خواست  پارلمان عراق هستند ، بگیرند ، اما ایالات متحده مجبور نیست جلوی  حمله به آنها را بگیرد ، چه رسد به ترک کشور. بدیهی است که نیروهای آمریکایی در عراق علیه خواست دموکراتیک این کشور نباید عواقب خشونت خود را متحمل شوند ، اما وقتی متحدانش در ارتش عراق  تلاش می کنند آمریکا را بیرون بکشند ، باید تحت فشار اقتصادی قرار بگیرند  .
تایمز در هنگام توجیه غیرقانونی با دلیل بسیار مشکوک تحریم ها ،   روشی عجیب و غریب برای استدلال علیه آنها اتخاذ کرده است.
از 343 داستان موجود در  وال استریت ژورنال  که coronavirus و ایران را پوشش می دهد ، 65 عبارت "تحریم" را شامل می شود که فقط 19٪ است. یک سرمقاله ( 3/25/20 ) در این مقاله گفت: تحریم ها باید با استفاده از همان نکات گفتگوی  تایمز  درباره عراق و برنامه هسته ای ایران ادامه یابد ، اگرچه این  ژورنال  حتی بیشتر پیش می رود و نشان می دهد که ایران درگیر "سلاح های هسته ای است. توسعه." (گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته ای ایران در تاریخ 3 مارس در مورد ایران  مبنی  بر دستیابی به سلاح هسته ای چیزی نمی گوید.)
علاوه بر این ،  ژورنال  آن را نوشت
محدودیت های آمریکا در فعالیت اقتصادی ایران یک استثنا برای واردات مواد غذایی و دارو است. درست است که در گذشته بانک ها هنوز هم از اجازه چنین تراکنش هایی دریغ نمی کردند ، اما ایالات متحده و سوئیس یک کانال واضح تر برای سرمایه داران ایجاد کردند تا ماه گذشته به کشور کمک کنند.
با این حال ، سیستم پرداخت سوئیس "به سختی جایگزینی برای رفع تحریم های ایالات متحده است ( نیوزویک ،  2/24/20 ). تنها ، همانطور که دیده بان حقوق بشر می  گوید ، "صدمات تحریم های ایالات متحده را به حق سلامتی ایرانیان تحمیل می کند." معاون این گروه خاورمیانه گفت ، "همچنان باید نظارت بر تأثیر منفی تحریم های ایالات متحده بر حقوق بشر ، و اقدامات لازم برای رفع آن ضروری باشد."
بلومبرگ الی دریاچه است ( 3/22/20 ) نیز برای پنهان کردن که او سادیستی خواستار ایالات متحده برای جمعی تنبیه ایران-سعی  جنایت جنگی ، آن اتفاق می افتد، در طول یک همه گیری جهانی با توسل به کانال سوئیس، نوشتن که
ایالات متحده سعی کرده است از زمان شروع بیماری همه گیر ، خرید یا تجارت دارو و تجهیزات بیمارستانی را برای این رژیم آسانتر کند. ماه گذشته ، دولت های ایالات متحده و سوئیس برای کمک به بانک ها و موسسات مالی ، کانال های کمک های بشردوستانه را تاسیس کردند تا بتوانند از این طریق ، چنین معاملات با ایران را آسان تر کنند.
با این حال ، همانطور که تایلر کولی ، حقوقدان و مفسران سیاسی ( مسئول مقررات ،  20/20/20 ) خاطرنشان کرد ، به نظر می رسد رویکرد پرداخت سوئیس دسترسی ایران به اقلام بشردوستانه را دشوارتر می کند:
به اصطلاح "سازوکار بشردوستانه" - که ناشی از تمایل به جلب نگرانی عمومی از تأثیر تحریم های ایالات متحده بر مردم ایران بود - به دنبال ایجاد سیستمی بود که به موجب آن بانکهای خارجی می توانند از دولت آمریکا تضمین کتبی دریافت کنند. مجازات برای تسهیل تجارت کالاهای بشردوستانه به شرط اینکه آنها با دقت بیشتری نسبت به همتایان ایرانی انجام دهند مجازات نشوند و گزارش های معمول را در مورد هرگونه معاملات انجام شده به دولت ایالات متحده ارائه دهند ...
جای تعجب نیست که سازوکار یک نقص کاملی بوده است ... دولت ترامپ یک کانال "بشردوستانه" را راه اندازی کرده است که فقط در محدوده ای محدود نیست که بتواند تأثیر معنی داری بر توانایی ایران در دستیابی به کالاهای اساسی بشردوستانه داشته باشد ، اما این تهدید خواهد کرد که به معدود بانکهای باقی مانده که همچنان به تسهیل تجارت کالاهای بشردوستانه کمک می کنند ، فشار وارد می کند. ایران. دلیل این امر واضح است: اگر دولت ایالات متحده اطمینان كتبی به برخی از بانكها بدهد كه به دلیل مشاركت در تجارت غیرقابل مجازات با ایران مجازات نخواهند شد ، دیگر بانك ها تمایلی به تسهیل چنین تجارت غیابی در تضمین كتبی نخواهند داشت. اما ، از آنجا که چنین تضمین کتبی برای بسیاری از بانکهای خارجی به دلیل قوانین اشتراک داده در حوزه های قضایی محلی آنها منع شده است و به نظر می رسد که چنین تضمین کتبی به نظر می رسد در حال حاضر فقط به بانک (های) سوئیسی ارائه شده است ،
به نظر می رسد بهترین راه برای اصلاح جامع آسیب های ناخواسته تحریم های ایران برداشته شدن تحریم ها است ، اما معدودی در رسانه های سازمانی این نکته را کاملاً آشکار بیان می کنند.
یادداشت سردبیر: اسرائیل و حزب های آن مدتهاست ایران را به عنوان یک تهدید بالقوه برای اسرائیل هدف قرار داده اند این مثال را ببینید:
تبلیغ ضدایرانی در NY Times
تبلیغات نیویورک تایمز با شیطنت کردن ایران با لیست گروه هایی که هزینه آن را پرداخته است.

گرگوری شوپاک تدریس مطالعات رسانه ای را در دانشگاه گولف-هامبر تورنتو انجام می دهد. کتاب او با عنوان "داستان نادرست: فلسطین ، اسرائیل و رسانه ها " توسط انتشارات کتاب ها منتشر شده است.

No comments:

Post a Comment