Wednesday, April 22, 2020

سایت باستان شناسی دودونا


تئاتر در اوراکل معبد Dodona.
دودونا یک مکان باستان شناسی بسیار جذاب در Epiros است ، در حدود 22 کیلومتری جنوب غربی Janoina. بیش از یک هزاره و تا قرن چهارم پیش از میلاد ، پناهگاه زئوس و دیون در دودونا یک اوراکل مشهور بود ، در شهرت دوم فقط به دلفی و میزبان جشنواره Naia که شامل مسابقات ورزشی و اجراهای تئاتری بود.
پناهگاه به نگرانی های روزمره مشترکی که بازدید کنندگان در صفحه های سرب خراشیده می کردند ، نبوت می داد. کاهنان سپس با زئوس مشورت کردند و با تفسیر زنگ زدگی برگهای بلوط مقدس ، زاویه های او را تحویل دادند (درخت بلوط که امروزه قابل رویت است اخیراً در محلی تقریبی که در آن باستان ایستاده بود کاشته شد).
اگرچه اوراکل در دودونا بیش از 1500 سال در حال استفاده بود ، اما پس از قرن 4 قبل از میلاد هنگامی که تعداد زیادی از بناهای یادبود ساخته شد و جشنواره نایا برپا شد ، به آن رسید.
مهمترین ویرانه های آن شامل تئاتر هلنیستی به خوبی حفظ شده و پایه های Hiera Oikia است که در کنار بلوط مقدس ایستاده است ، و همچنین آثار استادیوم باستانی. در طول کاوش ها مجموعهای از آثار باستانی فلزی کشف شده است ، که اکثر آنها در موزه باستان شناسی یانانینا به نمایش گذاشته شده اند.
دودونا یک مکان باستان شناسی دلپذیر است که می توانید از آنجا بازدید کنید و در صورتی که قبلاً در اپیروس حضور داشته باشید ، دسترسی به آن آسان است. گودبرداری ها همچنان ادامه دارد ، اگرچه آکروپولیس در حالت خام و ناشناخته ظاهر می شود. از سال 2014 تئاتر باستان با هدف میزبانی یک جشنواره سالانه ، مشابه اپیدوروس ، در حال ترمیم بیشتر است.
همچنین ببینید: تاریخچه دودونا

گالری عکس

  • تئاتر
    تماشایی ترین ویژگی دودونا تئاتر هلنیستی است که به خوبی حفظ شده است. این یکی از اولین سازه هایی است که به محض ورود به سایت باستان شناسی قابل مشاهده است.

    این تئاتر به منظور میزبانی از مسابقات نمایشی در جشنواره نایا در زمان پیروش (3 ق. پیش از میلاد) ساخته شده است. یکی از بزرگترین تئاترهای یونان با ظرفیت حدود 17000 تماشاگر است. مطابق گفته Dakaris (صفحه 30) "چهار مرحله از ساختمان قابل تشخیص است." مرحله اول (297-272 پیش از میلاد) شامل 55 ردیف صندلی ارکستر دایره ای و صحنه.



  • سالن اجتماعات

    این سالن دارای 4 دیازوماتا است که در سه بخش با 9 ، 15 و 21 ردیف صندلی ها تقسیم می شود. با ده پرواز پله به 9 کونئی (گوه) تقسیم می شود. ردیف های پایین ، نزدیک به ارکستر ، برای دادرسان و دیگر مسئولان محفوظ بود. هنگامی که تئاتر در زمان رومی به عرصه هنر تبدیل شد ، دو ردیف اول صندلی ها برداشته شدند و یک دیوار 2.80 متر بلندی ساخته شده که در آن ردیف سوم قرار دارد ، برای محافظت از تماشاگران از حیوانات وحشی.
  • ارکستر

    در مرکز ارکستر پایه های تیمل (محراب دیونیسوس) ایستاده بود. سنگر عمیق اطراف ارکستر آب باران را از سالن بیرون می کشید.
  • The Skene

    این ساختمان دو طبقه بود. روبروی ارکستر ، دو پارسکنیای بزرگ در پهلوها و چهار ستون مربع در جلو داشت. در پشت ، رو به سمت جاده ، 13 ستون Doric و یک طاق وجود داشت که دسترسی به صحنه و ارکستر را فراهم می کرد. تعمیرات تئاتر پس از حمله اتولین در سال 219 پیش از میلاد شامل اضافه شدن یك ستون بلند یونی در قسمت جلوی این صحنه (17 ستون ، 3.50 متر قد).

    در زمان روم ، هنگامی که تئاتر به عرصه هنری تبدیل شد و دعوا های حیوانات وحشی جایگزین زبان ظریف تراژدی ها و کمدی ها شد ، این ارکستر توسط یک دیوار بلند احاطه شده بود که به جای سه خط اول سالن اجتماعات ، نمای سنگ را جایگزین می کرد. (به بالا نگاه کن).
  • دیوارهای نگهدارنده

    از آنجا که تپه به اندازه کافی بزرگ نبود تا فضای سالن اجتماعات را در خود جای دهد ، در اطراف آن دیوارهای نگهدارنده عظیمی ساخته شده است. با نزدیک شدن به تئاتر ، این دیوارهای نگهدارنده جلوه ای بی نظیر از خود نشان می دهند.
  • دیوار نگهدارنده شرقی تئاتر با نمای کلی که از نزدیک شبیه کوه است. Tomaros که از راه دور قابل مشاهده است.
  • Hiera Oikia (خانه مقدس) محل اقامت زئوس بود. درخت بلوط افزودنی اخیر برای شبیه سازی مکان تقریبی باستان است و محوطه اطراف چندین مرحله از ساختمان را پشت سر گذاشته است.

    در ابتدا منطقه مقدس شامل معبدی بود با یک پرونا و ویلا (4 ق. پیش از میلاد) در کنار بلوط مقدس ، اما بعد از اواسط قرن 4 ق. قبل از میلاد یک دیوار سنگی هم معبد و هم درخت را محصور کرده بود. در اوایل قرن 3 قبل از میلاد مسیح ، در دوره پیروش (297-272 پیش از میلاد) ، دیوار کم ارتفاع Hiera Oikia با یک بلندتر و زینت بخش تر جایگزین شد. این ستون ها شامل ستون های یونی از سه طرف بود و این همان جایی است که پیروش به محافظت از سپرهای رومی که پس از پیروزی خود در هراکلان در ایتالیا در سال 280 پیش از میلاد اختصاص داده بود ، پرداخت.




    بعد از اینکه اتولی ها پناهگاه را آتش زدند (پلیبیوس نشان می دهد که آنها بجای سوزاندن آن ، Hiera Oikia را تخریب کردند) ، مقدونی ها آن را حتی بزرگتر بازسازی کردند. معبد کوچکتر در آن زمان با یک معبد بزرگتر جایگزین شد و دیوار محصور نیز به همین ترتیب بزرگ شد.
  • پایه های معبد Themis (10.3 6 6.25 متر) در غرب Hiera Oikia (بخشی از دیوار آن در سمت راست قابل مشاهده است) ظاهر می شود. این یک پروتونوس ترواستریلی یونیک در آنتی و یک گل سرخ داشت.
  • Bouleuterion

    این ساختمان است که در آن اعضای شورا تجارت خود را انجام می دهند. یک تالار بزرگ (1260 متر مربع) با یک استوایی دوریک در جلو بود. دو درب بزرگ امکان دسترسی را فراهم کردند (قسمت های برنز باقی مانده را در زیر مشاهده کنید ، در عکس های مصنوعات)
  • Prytaneion




    The Prytaneion از چندین اتاق و یک ستون بلند یونی تشکیل شده است که به دروازه اصلی جنوبی پناهگاه رسیده است. این اتاق به عنوان سالن ناهار خوری برای پستانداران (دبیران) و همچنین بایگانی که سوابق رسمی در آن نگهداری می شد ، کار می کرد.
    3D ج پیش از میلاد
  • نمای کلی Bouleuterion و Prytaneion.
  • نمای کلی از Hiera Oikia و Basilica Christian.
  • ویرانه های آکروپولیس دودونا

    تپه کوهستانی ، در بالا و در شرق تئاتر ، در اواخر قرن 4 قبل از میلاد توسط یک دیوار دفاعی محصور شده بود تا در صورت حمله ، به عنوان پسماند عمل کند. محیط آن به طول 750 متر دارای ده برج مستطیل و دو دروازه بود.


  • ریحان اولیه مسیحی باسیلکا مسیحی با سنگهایی ساخته شده از ویرانه های باستانی در اطراف ساخته شده است. این بنا در قرن 5 میلادی ساخته شده است ، اما پس از آسیب دیدن (احتمالاً در اثر زلزله) در قرن ششم میلادی تعمیر و بزرگ شد.
  • استادیوم.

    ورزشگاه دودونا در قرن 3 قبل از میلاد برای رویدادهای ورزشی در طول بازی های Naia ایجاد شد. 21 یا 22 ردیف صندلی داشت.
  • برنامه و ارائه هنرمند Dodona. این بازسازی در موزه باستان شناسی ژانینا در معرض نمایش است و این طرح جهت بازدیدکنندگان از سایت باستان شناسی را فراهم می کند.
  • تئاتر برنامه دودونا و نمایش هنرمندان از پناهگاه.

آثار باستانی از Dodona

  • مجسمه های برنز زئوس از

    سمت چپ دودونا : زئوس کراونیوس از موزه باستان شناسی ملی آتن سمت راست: زئوس کراتینز

    (صاعقه ای از رعد و برق) از موزه باستان شناسی یانینا.
  • مجسمه های برنز دوران هندسی. آنها در میان تعداد دسته دسته های گلدان های برنز یافت شده در دودونا بودند.
  • قطعه غربال به شکل عقاب.

    برنز اواخر قرن ششم یا اوایل قرن پنجم. پیش از میلاد

    موزه باستان شناسی یانانینا.
  • دو دسته برنز شمشیرهای فاکسلی که به مجسمه یک ژنرال وصل شده بودند.

    اواخر 3D یا اوایل 2 ق. قبل از میلاد

    هر دو در بوئوتروئودون دودونا پیدا شده و در موزه باستان شناسی یانینا به نمایش گذاشته می شوند.
  • کلاه برنز از نوع Pilos که در

    موزه باستان شناسی ملی دودونا ، آتن یافت شد.
  • سمت چپ: Epaulette of a cuirass تزئین شده با یک ستاره برجسته از اواخر 3D c. BCE

    Right: کلاه ایمنی چرمی با تزئین صحنه ای از نبرد. اواخر 5 یا اوایل 4 ق. BCE

    موزه باستان شناسی ملی ، آتن.
  • قطعه برنز یک سپر مقدونی با کتیبه "ΒΑ (ΣΙ) ΛΕΥΣ" (basileus = شاه).

    احتمالاً پس از پیروزی وی در برابر پادشاه مقدونیه آنتیگونوس دوم گوناتاس در عوس در سال 274 پیش از میلاد ، پیشنهاد رای دهندگان پیروروس است. در موزه باستان شناسی یانینا به نمایش گذاشته شده است.
  • بازسازی دروازه ای از بلوار و یک مجسمه برنزی که در مجاورت آن یافت شده است. فقط تعداد کمی از قطعات برنز زنده مانده است.

    3D ج پیش از میلاد مسیح

    در موزه باستان شناسی یانینا به نمایش گذاشته شده است.
  • پلاک نیرومند آگاتون و خانواده زکیان ، که میهمان عمومی و یا دوستان ملوسیان بودند. گنجاندن دستگاه تناسلی مردان ، تداوم خط خانوادگی آگاتون را نشان می دهد.

    اواخر 4 یا اوایل 3D ق. پیش از میلاد
    موزه باستان شناسی ملی ، آتن.

    پلاک آمده است:
    Ἀγάθων Ἐχεφύλλου καὶ γενεά، πρόξενοι Μολοσσῶν καὶ συμμάχων ἐν τριάκοντα γενεαῖς ἐκ Τρωΐας ، Κασσάνδρας γενεά، Ζακύνθιοι.
    آگاتون ، پسر اِفیفیلوس ، و فرزندانش ، پروکسی از مولوسیان و متحدین آنها در طول سی نسل از تروا ، نژاد کاساندرا ، زاکینتیان. (Chaniontis)
  • جدول سرب در Dodona یافت شد. جانبازان سؤالات خود را به اوراكی كه در برگه های سرب درج شده است ، ارسال كرد. آنها نگاهی نادر به نگرانی های مردم عادی یونان باستان می دهند.

    ورق سرب که در اینجا مشاهده می شود ، "Εαποδάμον نوعχοιμίκα ση τάν τέχναν؛ (اگر مهاجرت کنم ، آیا می توانم در کار خود موفق شوم؟") 5 ق. پیش از میلاد مسیح
    در موزه باستان شناسی یانینا نمایش داده شده است.
  • برگه سرب بلند در بالا می خواند: "[Διیت] τωι Νάωι καί ται Διώναι یا ماه بخاطر آزادریوری τώ [ι] ψυχαγωγωι؛" (برخی از زئوس نایوس و دیون می پرسند که آیا باید به دنبال مشاوره دوریوس ، نکرومسنجر بود.)

    ورق سرب در زیر بلند ، در وسط تصویر می خواند: "Στρατεεύομαι / شرایط γάι؛" (آیا باید در زمین خدمت کنم؟ - یعنی در یک واحد زمین نظامی).

    4 ق. پیش از میلاد
    در موزه باستان شناسی یانینا به نمایش گذاشته شده است.
  • جدول سرب از دودونا. بر روی آن ، هرمون می پرسد که برای چه خدایانی باید دعا کند تا فرزندان مفیدی از کرتایا بدست آورد. این کتیبه به خط Corinthian نوشته شده است که به خطوط متناوب از چپ به راست و راست به چپ نوشته شده است.

    6 ش. پیش از میلاد مسیح
    در موزه باستان شناسی یانینا به نمایش گذاشته شده است.

No comments:

Post a Comment